1. Ogohlantiruvchi belgilar.

Ogohlantiruvchi belgilar yo'l harakati qatnashchilariga yo'lning harakatlanishda vaziyatga qarab chora ko'rishni talab qiladigan xavfli qismlarining joylashuvi hamda ularning xususiyatlari to'g'risida ma'lumot berish uchun qo'llaniladi.


1.1
"Shlagbaumli temir yo'l kesishmasi"

1.2
"Shlagbaumsiz temir yo'l kesishmasi"

1.3.1
"Bir izli temir yo'l"

1.3.2
"Ko'p izli temir yo'l"
Shlagbaum bilan jihozlanmagan temir yo'l kesishmasi oldida o'rnatiladi. 1.3.1 - bir izli yo'l, 1.3.2 - ikki va undan ortiq izli yo'l.

1.4.1
"Temir yo'l kesishmasiga yaqinlashuv" Aholi yashamaydigan joylarda temir yo'l kesishmasining yaqinligi haqida qoshimcha ogohlantirish.

1.4.

1.4.3

1.4.4

1.4.5

1.4.6

1.5
"Tramvay yo'li bilan kesishuv"

1.6
"Teng ahamiyatli yo'llar kesishuvi"

1.7
"Aylanma harakatlanish bilan kesishuv"

1.8
"Svetofor tartibga soladi" Harakat svetofor orqali tartibga solingan chorraha, piyodalar o'tish joyi yoki yo'l qismi.

1.9
"Ko'tarma ko'prik" Ko'tarma ko'prik yoki solda kesib o'tish.

1.10
"Sohilga chiqish" Daryo oyki suv havzasi qirg'og'iga chiqish.

1.11.1
"Xavfli burilish" Yo'lning kichik radiusli yoki ko'rinish cheklangan burilish joyi: 1.11.1 - o'nga, 1.11.2 - chapga.

1.11.2

1.12.1
"Xavfli burilishlar" Yo'lning havfli burilishlari bo'lgan qismi. 1.12.1 - birinchi burilish o'nga, 1.12.2 - birinchi burilish chapga.

1.12.2

1.13
"Tik nishablik"

1.14
"Tik balandlik"

1.15
"Sirpanchiq yo'l" Yo'lning o'ta sirpanchiq bo'lgan qismi.

1.16
"Notekis yo'l" Qatnov qismi notekis bo'lgan yo'l (o'nqir-cho'nqir, o'ydim-chuqur joylar, ko'prikning yo'lga notekis tutashuvi va shu kabilar).

1.17
"Tosh otilish xavfi" Mukammal qoplamali yo'l qismida transport vositasi g'ildiragi ostidan shag'al, tosh va shunga o'xshashlarning otilib chiqish ehtimoli.

1.18.1
"Yo'lning torayishi" 1.18.1 - ikki tomonlama torayish; 1.18.2 - o'nga torayish va 1.18.3 - chapga torayish.

1.18.2

1.18.3

1.19
"Ikki tomonlama harakatlanish" Yo'lning qarama-qarshi harakatlanish qismining boshlanishi.

1.20
"Piyodalar o'tish joyi" 5.16.1, 5.16.2 belgilari va (yoki) 1.14.1 - 1.14.3 chiziqlari bilan belgilangan piyodalar o'tish joyi.

1.21
"Bolalar" Bolalar muassasasi (maktablar, bolalarning dam olish manzillari va shunga o'xshashlar)ga yaqin yo'lning qatnov qismidan bolalarning chiqib qolish ehtimoli.

1.22
"Velosiped yo'lkasi bilan kesishuv"

1.23
"Ta'mirlash ishlari"

1.24
"Mol haydab o'tish"

1.25
"Yovvoyi hayvonlar"

1.26
"Toshlar tushishi"

1.27
"Yonlama shamol"

1.28
"Pastlab uchuvchi samolyotlar"

1.29
"Tonnel" Sun'iy ravishda yoritilmagan yoki kiraverishning peshtog'ining ko'rinishi cheklangan tonnel.

1.30
"Boshqa xavf-xatar" Ogohlanturuvchi belgilarda ko'zda tutilmagan xavf xatarlar bo'lgan yo'l qismi.

1.31.1
"Burilishning yo'nalishi" Kichik radiusda qurilgan, ko'rinishi cheklangan yo'lda harakatlanish yo'nalishi. Yo'lning ta'mirlanayotgan qismini aylanib o'tish yo'nalishi.

1.31.2

1.31.3
"Burilishning yo'nalishi" "T" simon chorrahada yoki yo'l ayrilishlarida harakatlanish yo'nalishi. Yo'lning ta'mirlanayotgan qismini aylanib o'tish yo'nalishi.
1.1, 1.2, 1.5 - 1.30 ogohlantiruvchi belgilar aholi yashaydigan joylarda xavfli joydan 50-100 metr, aholi yashaydigan joylardan tashqarida esa 150-300 metr oldin o'rnatiladi. Zarurat bo'lganda bu belgilar 7.1.1 qo'shimcha belgida ko'rsatilgan boshqa masofada ham o'rnatilishi mumkin.
Agar nishablik va balandlik ketma-ket keladigan bo'lsa, 1.13 va 1.14 belgilari bevosita nishablik va balandlik oldiga o'rnatilishi mumkin.
Aholi yashaydigan joylardan tashqarida 1.1, 1.2, 1.9, 1.10, 1.21 va 1.23 belgilari takrorlanadi. Ikkinchi belgi yo'lning xavfli qismi boshlanishiga kamida 50 metr qolganda o'rnatiladi.
Agar qatnov qismida qisqa muddatli yo'l ishlari olib borilayotgan bo'lsa, 1.23 belgisi ish bajarilayotgan joyga 10-15 metr masofa etmasdan (7.11 qo'shimcha belgisiz) o'rnatilishi mumkin.
1.3.1 va 1.3.2 belgilari bevosita temir yo'l kesishmasining oldiga o'rnatiladi.


Hosted by uCoz